
Foodsi to jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich spółek z branży food-tech, tworząca aplikację mobilną, która łączy użytkowników z lokalami gastronomicznymi w celu ratowania pełnowartościowego jedzenia przed marnotrawieniem. Foodsi jest reprezentantem polskich Startupów Pozytywnego Wpływu, a także pomysłem wyróżnionym w prestiżowych rankingach takich jak Aulery 2022, “Orzeł Innowacji - Start-up z potencjałem Polska-Świat”. To także startup roku 2023 według Money.pl oraz zdobywca nagrody “Wpływowi 2024” w kategorii “Zrównoważony rozwój”.
W imieniu Klienta dokonaliśmy zgłoszenia znaku słownego “Foodsi” w Urzędzie Patentowym RP dla szerokiego zakresu oprogramowania, aplikacji mobilnych i usług związanych z e-commerce. Po dokonaniu zgłoszenia wobec rejestracji wniesiono sprzeciw oparty na wcześniejszym znaku Foodxx (końcówka oznaczenia zmieniona w celu anonimizacji oponenta) - czyli oba oznaczenia różniły się jedynie dwiema literami. Sprzeciw został oparty na przesłance z art. 132¹ ust. 1 pkt 3 pwp, a jego konsekwencją mogło być zatrzymanie procesu rejestracji znaku kluczowego dla komunikacji marki naszego Klienta.
Podmiot wnoszący sprzeciw twierdził, między innymi że:
Jednocześnie wnoszący sprzeciw nie wykazał faktycznego używania swojego znaku, co miało istotne znaczenie dla oceny sprzeciwu. Spór stwarzał ryzyko istotnego opóźnienia lub zablokowania procesu rejestracji brandu kluczowego dla rozwoju Foodsi.
Sprawa wymagała wykazania, między innymi., że:
Urząd Patentowy RP oddalił sprzeciw w całości i znak naszego Klienta został zarejestrowany, wskazując między innymi., że:
Dla naszego Klienta oznacza to:
Sprawa pokazuje, że: